defrankies.reismee.nl

Kihei

Na de eerste paar dagen in Napili gaan we verder naar Kihei. Eenmaal aangekomen in Kihei bij Maui Sunset moesten we eerst nog een paar uur in het stadje doorbrengen voordat we onze kamer op konden, dus nadat we onze honger hadden gestild in een leuke surftent en de boodschappen hadden gedaan konden we eindelijk onze spullen uitpakken in onze nieuwe kamers.

Philemon en Ruben lagen al snel in het zwembad, terwijl Gaston en Paola eerst nog even het strand aan het bekijken waren. Even later had Philemon het shuffle board ontdekt, een spel waarbij je je stenen in vakken met punten moet proberen te schuiven. Die avond aten we visfingers, Hash Browns en poke op het balkon van ons appartement. Wat later die avond zijn we nog even naar het zwembad gegaan voor een avondduik en de heerlijk warme hottub, ook was er een vrouw die graag met ons een aantal "Cannonbals" (bommetjes) wilde maken. Na deze drukke avond activiteit lag Philemon binnen No time in dromenland en de rest was lag ook zo te slapen.

De dag daarop zijn we naar "Turtle Beach" gegaan, hier hebben we een aantal schildpadden gezien en ook meerdere filmpjes en foto's gemaakt.

Al redelijk snel zijn we weer verder gegaan, omdat het zo druk was en we geen parasol hadden zodat we wel in de zon moesten zitten (en je hier in Maui ondanks dat je je goed insmeert toch al snel verbrand of kwam het omdat we honger hadden?) Hierna zijn we naar Papua gegaan, het strand waar Gaston en Paola 20 jaar geleden zijn getrouwd, al was het strand wel wat drukker dan 20 jaar geleden is het in hun ogen nog steeds een van de mooiste plekken van Hawaii.

Als volgt hebben we lunch gehaald bij de Jack in the box drive thru wat toch best wel wat gedoe was omdat die Hawaiianen een best lastig accent hebben en degene die ons hielp blijkbaar ook nog half doof (en over de 70) was. Eenmaal weer op ons balkon hebben we genoten van onze fastfood lunch. Verder hebben we deze middag vooral weer in het zwembad gelegen en heeft Philemon nog een aantal potjes shuffle board gespeeld tegen zijn moeder en broer. Vlak voor het eten hebben we nog even een mooie strand wandeling gemaakt. Die avond hebben we gegeten in het restaurant van het hotel waar Gaston en Paola 20 jaar geleden verbleven, het Maui Coast Hotel, het eten was heerlijk!

Tiny

Fijn om zo mee te reizen.

Charlotte

Erg leuk, jullie verhaal en de mooie foto's en om jullie ook nog even te zien.
Verder een goede voortzetting van het avontuur,geniet er van. Xxxx

Jozsef

Wow prachtig daar.