defrankies.reismee.nl

De laatste bestemmingen, Pismo en Moss Landing

Na zo'n 3 uur rijden komen we aan bij Pismo Beach RV Park. Een keurig opgezet terrein met enkel campers en trailers (campers die getrokken worden door een auto). We zitten op loopafstand van het dorpje en gaan aan het strand een hapje lunchen. Heerlijke clams met garlic bread en uitzicht op dolfijnen!

Verder hebben we deze dag niet veel op het programma staan. Na de lunch gaan we naar het strand, hoewel het deze dag wat kouder is, zo'n 22 graden, gaan de jongens heerlijk de zee in. Boven ons vliegen kleine zwarte pelikanen in formatie rondjes boven het strand, een leuk gezicht. De camping heeft ook een speelhal en midgetgolf baan. De kleine muntjes worden door Gaston en Philemon opgemaakt in de flipperkast en vervolgens gaan we midgetgolfen. In de avond eten we in het dorpje bij restaurant CoolCat, een typisch Amerikaans burger restaurant in 50 jaren stijl, waar de gerechten namen hebben als Betty Boop, Elvis en Marilyn. De salades smaken goed maar zijn groot, te groot. We lopen terug via het strand en kijken nog een filmpje bij de camper. Pismo is een leuk, klein plaatsje, morgen gaan we verder naar onze laatste bestemming van de camperreis en bezoeken we Monterey.

Na een rit van 2,5 uur komen we aan bij Monterey, een kustplaats waar vroeger sardines werden gevangen en ingeblikt. De oude Fisherman's Wharf is de grootste herinnering hieraan. Zeehonden liggen lui op de rotsen aan de kust te zonnen en naast de eerder geziene pelikanen zijn hier ook grote pelikanen. Aan het eind van de wharf, boven de zee gaan we een hapje eten, leuk om de zeehonden langs te zien zwemmen.

Onze laatste camping ligt ook aan zee, naast een jachthaven. Het geblaf van de zeehonden en zeerobben is goed te horen. Helaas hangt hier een zeemist, waardoor het koud is. We maken een wandeling over het strand en gaan daarna eten bij Haute Enchilada, een latin Mexicaans restaurant met een hele bijzondere en kleurrijk interieur. Na het eten de laatste spullen inpakken, want morgenochtend moeten we vroeg op om de camper in te leveren. De dagen zijn voorbij gevlogen!

Jozsef

Behouden reis en snel weer bijpraten. Genoten van jullie reis en foto's

Charlotte

Goede thuis reis ,en het was leuk om jullie zo te volgen xxxx

Tiny

Pismo beach en Monteray met die werf zijn wij ook geweest.
Daar hebben we lekkere vissalades gegeten.
Goede reis!!!