defrankies.reismee.nl

San Fransisco

Inmiddels is de camper ingeleverd en zijn we aangekomen op de dag dat we terugvliegen naar Nederland. De laatste 3 dagen zijn we in San Francisco geweest. Het hotel waar we verblijven ligt naast Union Square, middenin de stad. Het is een groot pand in oude stijl en heeft middenin het pand een buitenzwembad.

We hebben alle must-do's gedaan, zo zijn we via China Town en Little Italy naar de Fisherman's Wharf gelopen ( en met een taxi weer terug), hebben we fietsen gehuurd en zijn we over de Golden Gate Bridge gefietst (en met de Ferry weer terug), zijn we naar Alamo Square geweest om de Painted Ladies te bekijken, hebben gegeten bij het restaurant Chachacha in de wijk Haights, hebben Lombard street gezien, heuvels beklommen waar de cable cars ook overheen gaan, hebben ontbijt gehaald bij Starbucks, lokale straatartiesten bewonderd en lokale kunst gekocht en ...geshopt, want Macy's (groot warenhuis) ligt om de hoek.

Het was een mooie reis, we hebben veel beleefd en gezien. We hebben ontdekt dat je hier altijd en overal burgers kan bestellen, sangria ook volop verkrijgbaar is, Starbucks overal zit, Ceasar Salads lekker zijn. We hebben ook veel dieren gezien die we normaal niet tegen komen zoals rendieren, gekko's, schildpadden, heel veel gekleurde en grote vissen, herten, salamanders en grote salamanders, colibri's, pelikanen, dolfijnen, zeehonden, zeerobben en grote mieren.

Amerikanen zijn aardig en behulpzaam, we zijn dikwijls aangesproken op straat voor een praatje en iedereen heeft of weet wel iets van Nederland, gisteravond nog "say hi to Willem Alexander from me when you go home", Amerikanen zijn heel relaxed in het verkeer, hoewel dit richting de steden iets minder werd. In de steden en helemaal in San Fransisco zijn heel veel zwervers. Overal liggen ze op straat, of sjouwen met een winkelwagentje vol met rommel. De beste tekst op de bordjes waarop ze geld vragen is volgens ons die waarop staat 'Fuck Trump! give me a dollar' deze zwerver zijn emmertje met geld zat behoorlijk vol. De harde werkers in Amerika lijken veelal van Mexicaanse of Latino afkomst, in restaurants, parkeergarages, hotels, overal kleine en harde werkers, je ziet deze mensen ook niet op straat zwerven.

We gaan terug naar ons klein kikkerlandje met mooie herinneringen aan de United States of America en in het bijzonder de 5 staten die wij bezocht hebben, Hawaii, California, Nevada, Utah en Arizona.

Jan

Ook leuk om weer terug te gaan naar de "Amerika"-laan.

Remy Franquinet

Mooie afsluiting van 4 weken lang vacantie.