defrankies.reismee.nl

L.A. & Malibu

We bereiken Malibu via Los Angeles over 5-baans snelwegen. De grote auto's die we onderweg zagen zien we steeds minder, wel veel kleinere en schonere (stads)auto's zoals de Prius. Het laatste stukje voor het RV park rijden we door de heuvels, de Mullholland Drive, het schijnt dat hier veel rijke en bekende mensen wonen, zoals Will Smith en Cher. het RV park ligt direct langs de Pacific Coast Highway 1, maar dan een aantal meters hoger, het uitzicht vanaf ons plekje is schitterend! Omdat we zo hoog zitten zien we de weg onder ons niet, maar wel het strand en de zee. Na ons geïnstalleerd te hebben (water, riool en elektriciteit aansluiten, de slide out uitschuiven en de camper op blokjes zodat deze recht staat) wat binnen 10 minuutjes gedaan is, gaan we via een steil voetpad naar het strand. De golven zijn hoog, dus dat zorgt voor veel plezier. Die avond gaan we eten bij een zeer populair seafood restaurant naast de camping. De hele dag zien wij mensen in rijen staan om hier iets te bestellen. Het concept is eenvoudig, je bestelt een visgerecht, betaald, krijgt een bleeper mee en zoekt een plekje bij een van de picknicktafeltjes buiten of op een half overdekt terras. Als de bleeper piept kan je de bestelling bij een loket ophalen. Sommige mensen hebben tafelkleden, bestek en wijn bij zich, want de entourage is heel simpel en rommelig en ze verkopen geen wijn. Het eten is lekker en het is leuk om te zien hoe verschillend de bezoekers zijn. Die nacht slapen we heerlijk met op de achtergrond het geluid van de woeste golven die op de kust slaan.

Voor deze dag hebben we een auto gehuurd, zodat we niet met de camper door LA hoeven te rijden. Eerst even ontbijten bij de camper met uitzicht op dolfijnen! Ook leuk zijn de kolibri's die op de struiken zitten. Deze camping is het duurste van alle campings die we geboekt hebben, maar het uitzicht is dan ook wel heel mooi.

Na wat gedoe worden we uiteindelijk om 10 uur opgehaald door het autoverhuurbedrijf. In een Kia (helaas waren de cabrio's niet voorradig) rijden we naar Hollywood en lopen over de Walk of Fame. In Hollywood zijn voornamelijk veel souvenirswinkels en toeristen. Vervolgens gaan we naar het naastgelegen Griffith Park, een groot park op heuvels gelegen met uitzicht op de stad en de Hollywood sign. Na dit park, gaan we via Beverly Hills en Rodeo Drive naar Santa Monica. In Beverly Hills zien we brede straten met hoge palmbomen aan beide zijden en mooie villa's. Rodeo Drive, de dure winkelstraat waar veel Celebs shoppen, ligt vlakbij. We kijken onze ogen uit, de ene dure auto, na de andere. Bentley, Rolls Royce, Porsche, Ferrari en Lamborghini. Zelfs een Ferrari met een nummerbord uit Qatar.

In Santa Monica parkeren we de auto en gaan naar de pier lopen. De pier is het eindpunt van Route 66. Met een duur, maar koel drankje in de hand lopen we met vele andere wandelaars, fietsers en skate boarders via de beachpaden naar Venice Beach. Venice is meer een hippieplek, veel kunstenaars die hun kunstwerken proberen te verkopen. Rub koopt nog een lifeguard sweater voordat we teruglopen naar Santa Monica. Het is inmiddels 6 uur en we besluiten bij een Italiaans restaurantje op de pier te gaan eten. Hoewel de Jalapenopeppers op Gaston zijn pizza wel erg scherp zijn, smaakt het heerlijk. Teruglopend naar de auto zien we veel zwervers zitten of liggen in het park, maar er heerst geen onveilig gevoel. De volgende dag brengen we onze auto terug naar het verhuurbedrijf en gaan vervolgens richting Pismo Beach.

Charlotte

Een mooi Avontuur, nog gezellige laatste dagen ,en een goede thuisreis.

En Philemon nog jarig in de lucht , ook leuk !!!