defrankies.reismee.nl

Van Maui naar San Fransisco

Van Maui terug naar San Fransisco

De laatste dag op Maui gaan we relaxed houden. We rijden naar big beach, een voor Hawaiiaanse begrippen lang en breed, goudgeel zandstrand. We hebben gelezen dat hier grote golven zijn en Philemon en Ruben willen graag bodyboarden. Het water is mooi blauw en de golven hoog. Na de eerste golf spoelt Philemon op het strand aan, hij heeft een schaafplek op zijn been. De golven zijn behoorlijk groot en de onderstroom is sterk. Niet veel later roept de strandwacht via een luidspeaker om, dat de golven gevaarlijk zijn, je kunt makkelijk gewond raken. Een opsomming van mogelijke verwondingen volgt en wordt afgesloten met een gebroken nek. We besluiten om naar een ander strand te gaan, Kamaole Beach in Kihei. Hier zijn ook volop golven, maar niet zo gevaarlijk en we zien nog een grote schildpad voorbij zwemmen.

In de middag en avond blijven we bij het resort en vermaken ons bij en in het zwembad. Gewoon boekje lezen, afkoelen in het zwembad en verder niet veel bijzonders.

De volgende dag zijn de koffers al vroeg ingepakt. Nog een laatste keer bij de zee kijken en een laatste plons in het zwembad voordat we richting Kahulai Airport rijden. Philemon wil nog een foto van de kippen met kuikens, deze is snel genomen wat overal op de weg lopen kippen. De auto is zo ingeleverd, de koffers inchecken duurt wat langer. Het blijkt dat 1 koffer veel te zwaar is, dat wordt ompakken. Gelukkig past er nog wat gewicht in de andere koffers.

Terwijl Gaston en Ruben zich tegoed doen bij de Starbucks, geeft Philemon nog wat 'bucks' uit. Een ketting met de vishaak van Maui is deze keer zijn musthave. Na een 5 uur durende vlucht, waarbij Ruben naast de nicht van Kim Kardashian zit (hoewel we onze bedenkingen hierover hebben...oké, ze heeft ook grote billen, maar de rest is ook groot, ze neemt deels Rub zijn plekje in), landen we na een soepele vlucht in San Fransisco. De hotelshuttle komt net aanrijden als wij de luchthaven uitstappen. 3 kwartier na het landen zitten we alweer in het restaurant Leans, het is 10 uur 's avonds. We zijn weer 3 uur vooruit in de tijd gegaan en morgen moeten we om 7 uur paraat staan. Hopelijk hebben we weinig last van het tijdsverschil en slapen we goed.

Yvonne

Wat een toeval, wij zaten laatst naast de achternicht van Tatjana Simic!