defrankies.reismee.nl

Van Mammoth Lakes naar Las Vegas

We zijn alweer vroeg uit de veren, want vandaag staat ons een lange reis te wachten. Zo'n 500 kilometer verderop ligt onze volgende bestemming; Las Vegas. Eerst nog even langs de dump station op de camping, waar we het gebruikte water en de opslag van de wc kunnen lozen. Het stinkt een beetje, maar is zo gedaan.

Halverwege de route, bij Beaty ligt Rhyolite. Dit is een spookstadje waar nog een enkel oud gebouwtje staat. Het is er eigenlijk te warm om lang rond lopen, naast ons is nog 1 auto daar gestopt met, jawel hoor, Nederlanders. Al rijdend door Amerika beseffen we goed hoe klein ons landje is en toch zien we overal landgenoten; bovenop de vulkaan op Maui, naast onze kamer in Kihei, bij de camperverhuur, in Yosemite lijkt het ook een plaag en nu weer hier, in the middle of nowhere.

We vervolgen onze route dwars door uitgestorven woestijnen en gebergte en bereiken rond 4 uur Las Vegas. Onze RV park is niets meer dan een groot geasfalteerd parkeerterrein, met een zwembadje waar gebruik van kunnen maken. Het is er snikheet, 42 graden en het asfalt werkt niet echt verkoelend. In het bijbehorende hotel draait de airco gelukkig goed, net zoals de roulettetafels! Het hotel heet Circus Circus en het lijkt inderdaad op een groot circus! Overal gokkasten, knipperende lichten, hard geluid van tv schermen en honderden mensen, waaronder veel drukke kinderen. Het hotel heeft ook een Adventure Land, een indoorpretpark met o.a. 2 achtbanen! In de staat Nevada is de wetgeving iets anders dan in de rest van het land, gokken en drugsgebruik zijn toegestaan. Er wordt ook volop gerookt in de casino's. We besluiten deze heksenketel te laten voor wat het is en een eindje te gaan wandelen op de strip. Eenmaal buiten gekomen (het hotel is zo groot, dat de uitgang een flinke zoektocht was) is het nog steeds bloedheet. We lopen een stukje tot het eerste winkeltje en kopen 4 flesjes water, zo kunnen we verder. Philemon scoort van zijn vakantiegeld nog even een mooie drinkbeker van Las Vegas. Vervolgens lopen we van hotel naar hotel, overal werkt de airco op volle toeren, zo kunnen we het een beetje volhouden in deze zinderende hitte. Na een aantal luxe hotels gezien te hebben en inmiddels het kookpunt bereikt, nemen we een taxi terug naar Circus Circus. In een hoekje van het hotel zien we een restaurant waar het niet zo druk is en waar geen schreeuwende tv schermen aan staan, we besluiten om daar in de avond te gaan eten, maar eerst nog een verfrissende plons in het zwembad.

Opnieuw aangekomen bij het restaurant blijkt dat ze een karaoke avond hebben, de eerste wannebe zanger zingt er al lustig op los....Rub stelt voor om de strip op te gaan, dit is niks voor ons!

We nemen een taxi en laten ons afzetten voor het Bellagio hotel, hier start vrij snel het waterorgel spektakel op muziek. De zon is nu wel onder, maar de temperatuur ligt nog steeds erg hoog, in een straat tegenover het hotel staan vernevelaars en zien we een leuk restaurantje waar we gaan eten. Het is inmiddels half 10, de ceasar salad, pizza en lasagne smaken ons goed, maar het formaat van de gerechten is iets te groot voor ons, we nemen de restjes mee in een doggy bag. Na het eten lopen we terug naar onze camper, de Strip is nog steeds levendig en druk, om half 1 zijn we bekaf en gaan direct slapen.

De volgende morgen nemen we een taxi naar de North Outlet, Rub heeft zijn zinnen gezet op een aantal kledingstukken van Adidas, Nike, North Face en Under Amour. Het is erg warm, gelukkig hebben de winkels de airco aan staan. Na 4 uur shoppen (Philemon heeft het inmiddels volledig gehad) en 1 rugtas, 6 t-shirts, 5 boxershorts, 2 sweaters en 1 vest (alles voor Rub en Philemon) komen we moe maar voldaan terug bij de camper. Gaston en de jongens kopen een kaartje voor het grote zwembad met 6 glijbanen die bij het hotel hoort, Paola gaat op zoek naar een plek in het hotel om haar nagels te laten doen. Na 1,5 uur, Paola is verdwaald geraakt in het hotel en uiteindelijk aangekomen bij de beautysalon, die inmiddels gesloten is en de jongens zijn verrimpeld van het zwembad, maken we ons op voor de avond. Met de taxi gaan we naar het eind van de strip, hotel Mandelay Bay. Van hieruit gaan we via de bijzondere hotels terug. Bij hotel New York New York maken Rub en Philemon een ritje in de achtbaan die door en om het hotel heen gaat, Philemon vindt het superspannend maar is blij dat hij het gedaan heeft.

Direct naast dit hotel is een restaurant waar we gaan eten, het is inmiddels alweer rond half 11. Na het eten (Philemon vindt zijn Buffalo wings te scherp, deze berekenen ze dan ook niet)gaan we naar de overkant van de straat waar de neonverlichting van de M&M store onze aandacht trekt. 4 verdiepingen M&M's! We worden er hebberig van, M&M lijkt ineens Philemon zijn grootste vriend, we moeten hem behoeden om allerlei M&M items te kopen. Uiteraard kopen we wel verschillende smaken die we zelf kunnen tappen,; witte, pretzel, cranberry, mint en nog veel meer. We lopen de hele strip terug en speciaal voor Philemon gaan we nog even langs het Trump hotel, na ruim anderhalf uur, het is 1 uur in de nacht, kruipen we ons bedje in. Las Vegas, leuk om een keer mee te maken "maar nooit weer!" aldus Gaston.

Charlotte

Jullie maken een hoop dingen mee,was weer leuk om te lezen.
xxxx en groetjes

Crowny

Even een vraagje van een complete vreemdeling :-) Wij gaan volgend jaar ditzelfde stuk van Mammoth Lakes naar Las Vegas rijden en mogen niet door Death Valley heen, waarschijnlijk net als jullie dit jaar. Kun je iets meer vertellen over de route die jullie precies hebben gereden tussen Mammoth Lakes en Las Vegas? En welke camping hadden jullie in Mammoth Lakes omgeving?